preskoči na sadržaj
KORISNO ZA UČENIKE

 

PUP - PRIRUČNIK ZA UČENJE I POUČAVANJE - UČENIK

 (referati  i eseji, prezentacije, grafikoni i dijagrami, organizacijski alati...)

 http://pup.skole.hr/ 

  UPUTE ZA CITIRANJE LITERATURE

  http://hrcak.srce.hr/upute/upute_reference_Poredbeno_pomorsko_pravo.doc

  NE GUGLAJTE - PITAJTE KNJIŽNIČARA

  http://www.knjiznica.hr/pitajte-knjiznicare/

  NETIQUTTE - pravila poželjnog ponašanja u internet zajednici

  http://www.knjiznica.hr/pitajte-knjiznicare/

  SIGURNIJE NA INTERNETU

  http://www.cert.hr/sites/default/files/sigurnije%20na%20internetu.pdf

  ZAŠTITA PRIVATNOSTI NA INTERNETU

  http://ww.cert.hr/sites/default/files/Facebook%20brosura%20v2%20(2012)_0.pdf

  NACIONALNI PORTAL ZA UČENJE NA DALJINU  "NIKOLA TESLA"

  https://tesla.carnet.hr/

  MEDUZA - CARnetova usluga za distribuciju višemedijskih sadržaja

  https://meduza.carnet.hr/

  WORLD DIGITAL LIBRARY HOME

  https://www.wdl.org/en/

 FILMOVI - MEĐUNARODNA BAZA FILMOVA

 http://www.imdb.com/

e-KNJIŽNICA (CARNET)

http://e-knjiznica.carnet.hr/

 

 

 

  KORISNO ZA MATURANTE

  NCVVO - nacionalni centar za vanjsko vrednovanje

  http://www.ncvvo.hr/drzavnamatura/web/public/home

  MOJA MATURA NET

  http://mojamatura.net/

  SREDNJA HR.-MATURA

  http://www.srednja.hr/Matura

  PRAVILNIK O POLAGANJU DRŽAVNE MATURE-MZOS

  http://file:///C:/Users/Korisnik/Downloads/Pravilnik

  KALENDAR ISPITA DRŽAVNE MATURE

  http://dokumenti.ncvvo.hr/Dokumenti_centra/Pravilnici/Prijedlog_Kalendara

  ISPITNI KATALOZI NCVVO

  http://www.ncvvo.hr/drzavnamatura/web/public/katalozi2016

____________________________________________________________

 KAKO PROCIJENITI KVALITETU INFORAMACIJA NA INTERNETU?

Procjena kvalitete informacija ovisi o potrebi svakog pojedinačnog korisnika kao i o prirodi informacije koja se traži.

Elementi procjene kvalitete:

1. definiranje svrhe (namjene) izvora (informacija)

2. procjena autorstva

3. točnost sadržaja

4. održavanje izvora

5. dostupnost izvora

6. organizacija informacija

7. uspoređivanje sa sličnim izvorima

8. procjena općeg dojma o kvaliteti izvora

9. određivanje korisničke skupine kojoj je izvor namijenjen

Izvor je autoritativan ako mu je autor stručnjak za određeno područje ili institucija koja je priznata u stručnim krugovima.

Podaci o autoru ili instituciji mogu nam pomoći pri procjeni kvalitete neke informacije:

 ...edu = obrazovne institucije

...gov = državne institucije

...mil   = vojne institucije

...com = komercijalne institucije

...hr     = Hrvatska

 

                           (Elektronički referentni izvori, Zdenka Sviben, KGZ)

_____________________________________________________________________________

ŠTO JE PLAKAT?

  •  oglas napisan na  papiru većega formata, izložen na javnom mjestu
  •  predstavljanje zadane teme na jasan, privlačan i pregledan način

 

Na plakatu predstavljamo zadanu nam temu na jasan, privlačan i pregledan način. Izrazito bitne odrednice kojih se moramo pridržavati pri izradi plakata jesu:

Čitljivost
Preglednost
Originalnost

 

Čitljivost – tekst na plakatu mora biti sažet, nećemo ići u detalje, što ne znači da ih ne ćemo reći kada budemo predstavljali na plakatu. Nikako se ne smije dogoditi da pri izlaganju svoga plakata predstavimo samo ono što smo napisali na plakat.  Mora biti pisan dovoljno velikim slovima da ih možemo pročitati s udaljenosti od barem dva metra. Dok naslov mora biti još veći i uočljiv svima koji obrate pozornost na plakat.

ČITLJIVOST uključuje veličinu i vrstu slova:

  •  naslov plakata mora biti čitljiv najmanje s 2 metra
  •  podnaslov i tekst moraju biti čitljivi najmanje s 1,5 metar
  •  vrsta slova su najčešće Times New Roman ili Helvetica
  •  za tekst su čitljivija mala tiskana slova
  • ·treba izbjegavati različite tipove slova, podvlačenje slova i sjenčanje

Preglednost – tema mora biti opisana ukratko, koristeći ključne riječi i ne previše teksta, do pet, šest kraćih rečenica. Kada učenik izlaže temu razradit ćete ključne napisane riječi/rečenice usmenim putem. Plakat moramo ukrasiti slikama, fotografijama, shemama, skicama.. Svakako je poželjno da učenik samostalno nešto nacrta, ali jasno da smije i nalijepiti neku sliku/fotografiju.  Ne smije biti previše slika, ponekad je dovoljna i jedna, a ne smije ih biti više od pet (osima kao priroda zadane teme ne nalaže više). Poželjno bi bilo kada bi one bile podjednake veličine te nikako presitne.

Originalnost – svakako je poželjno da plakat bude svima dopadljiv. Nije dovoljno na papir samo napisati par rečenica. Treba obratiti pozornost na raspored teksta i slikovnoga materijala. Ne samo nabacati ih na papir, već skladno rasporediti.  Okvir i rubovi trebaju biti usklađeni, treba pripaziti na udaljenost elemenata plakata od samoga ru

OSNOVNI ELEMENTI PLAKATA

  • naslov (uočljiv, zauzima središnji položaj )
  • tekst ( obrađena građa)
  • fotografije, crteži, tablice i grafički prikazi ( ispod svakog prikaza objašnjenje što predstavlja)
  • podatci o autoru ( lijeva strana plakata u donjem dijelu)
  • estetski elementi ( boja, međuprostor, okvir, rubovi,stil )
  • poželjan je kontrast boja podloge i boje teksta, tople boje privlače, hladne odbijaju, boja može biti u funkciji teme ( obrada voda- plava i sl.)
  • međuprostor mora biti usklađen s dijelovima plakata i može se ispuniti bojom ili tekstom.
  • okvir i rubovi trebaju biti usklađeni – paziti na udaljenost elemenata plakata od samoga ruba
  • stil – truditi se biti originalan i koristiti zanimljiva rješenja količina slova ( teksta) – pojedinačni tekst može imati najviše 15 redova, a sveukupni tekst može imati oko 500 riječi ( najviše do 1500 )

 

CILJ IZRADE PLAKATA

  •  samostalnim istraživanjem doznati više o zadanoj temi i proširiti svoje znanje, uz usvajanje novih činjenica o temi koja se obrađuje
  •  razviti znatiželju i sposobnost uočavanja bitnih činjenica vezanih za temu, te pravilan odabir za plakat
  •  potaknuti učenje na zabavan način, uz puno volje i mašte
  • ·razviti osjećaj za kreativnost u odabiru materijala i izradi plakata
  • plakatom izraziti osjećaje, odnosno iskazati svoj doživljaj zadane  teme
  •  temu obraditi sadržajno, sistematično i pregledno

 

FAZE U IZRADI PLAKATA

  •  odrediti zadatke učeniku ili grupi učenika za rad na plakatu
  • ·prikupljanje i čitanje tekstova vezanih za temu koju prikazuju na plakatu
  • ·prikupljanje slikovnog materijala koji je vezan za temu
  •  materijal za plakat uključuje napisane tekstove i fotokopirani materijal (portrete pisaca , autora, značajnih osoba, naslovnice knjiga, časopisa, kopije rukopisa , reprodukcije, slikovne i grafičke prikaze , tabele, statistike i sl.)
  •  prikupljeni materijal treba sortirati, izvršiti odabir i konačno osmisliti plakat
  •  analizirati plakat , ocijeniti njegov sadržaj, smisao i poruku

 

 

 

 

 

         

Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 31. 3. 2016.

Ukupno: 107040

Arhiva vijesti

Arhiva dokumenata

Tražilica



Školski radio "Tin"


Školski list "Tin"


Društvene mreže

 





preskoči na navigaciju