Program CISDŽ: Čuvari baštine
Članovi projektnog tima: Palma Tolić, nastavnica hrvatskog jezika i književnosti (voditelj projekta), Matea Mihaljević, pedagoginja i nastavnica povijesti, Milena Rakić, knjižničarka
Korisnici projekta: Zainteresirani učenici
Ciljevi projekta: Obilježiti 1100. obljetnicu Hrvatskog kraljevstva
Prenošenje i upoznavanje šire javnosti s povijesnom baštinom Hrvatske i hrvatskim identitetom, proučavanje povijesti hrvatskog naroda, važnih događaja iz hrvatske prošlosti, hrvatskih velikana
Kreirati društvenu igru koja igrače vodi na putovanje kroz povijest Hrvatske, počevši od vremena knezova i kraljeva do modernog doba, istražujući simboliku i značaj hrvatskog pletera
Razvijati ljubav prema povijesti i povijesti umjetnosti tj. hrvatskoj kulturi
Razvijati kreativnost, istraživački i timski duh, kritičko mišljenje, toleranciju, digitalne kompetencije.
Kratki opis projektnih aktivnosti: Faze projekta:
1. MOTIVACIJA (STUDENI 2024.)
Upoznavanje učenika s temom i hodogramom projekta, promišljanje o načinima i metodama rada.
2. ISTRAŽIVAČKI RAD (PROSINAC 2024. i SIJEČANJ 2025.)
Istražiti povijesni kontekst pojave hrvatskog pletera i njegovu povezanost s razdobljem hrvatskih narodnih vladara
Prikazati primjere pletera na najvažnijim kulturnim spomenicima iz doba narodnih vladara
Analizirati simboliku pletera kao oznake vlasti i identiteta
Povezati hrvatski pleter s modernim očuvanjem kulturne baštine
Pronalaženje digitalnog alata za izradu društvene igre
3. EDUKACIJA (VELJAČA 2025.)
Edukacija radne skupine na temu Stazama hrvatskih velikana i povijesnih događaja kroz hrvatski pleter (nastavnici povijesti)
Upoznavanje kulturne baštine Hrvatske (nastavnici povijesti i likovne umjetnosti)
Upoznavanje učenika s digitalnim alatom za kreiranje društvene igre (Canva ili slični alati) (nastavnik informatike)
4. PRAKTIČAN (KREATIVAN) RAD (OŽUJAK, TRAVANJ 2025.)
Prema naučenom na edukacijama i prikupljenim materijalima u samostalnom istraživačkom radu kreirati u digitanom alatu (Canva) društvenu igru.
Pripremiti materijale potrebne za print.
Printanje materijala (igračke ploče, karata s pitanjima, dijelovi pletera).
Kreiranje radova za izložbu o hrvatskom pleteru (crteži, vuna, tijesto..).
5. PREZENTACIJA REZULTATA (SVIBANJ 2025.)
Predstavljanje društvene igre na Festivalu izvrsnosti te u školskoj knjižnici uz kreiranu prezentaciju o projektnim aktivnostima i izložbu radova kreiranih pletera (crteži, vuna, tijesto …).
Vremenik: Od studenog 2024. do svibnja 2025.
Troškovnik: 664 eura
Načini vrednovanja i korištenja rezultata: Analiza iskustva. Učenici će kroz evaluaciju iskazati zadovoljstvo ili nezadovoljstvo najvažnijim elementima: organizacijom projekta, planiranim aktivnostima, rezultatima, komunikacijom i suradnjom.





