PUP - PRIRUČNIK ZA UČENJE I POUČAVANJE - UČENIK
(referati i eseji, prezentacije, grafikoni i dijagrami, organizacijski alati...)
UPUTE ZA CITIRANJE LITERATURE
http://hrcak.srce.hr/upute/upute_reference_Poredbeno_pomorsko_pravo.doc
NE GUGLAJTE - PITAJTE KNJIŽNIČARA
http://www.knjiznica.hr/pitajte-knjiznicare/
NETIQUTTE - pravila poželjnog ponašanja u internet zajednici
http://www.knjiznica.hr/pitajte-knjiznicare/
SIGURNIJE NA INTERNETU
http://www.cert.hr/sites/default/files/sigurnije%20na%20internetu.pdf
ZAŠTITA PRIVATNOSTI NA INTERNETU
http://ww.cert.hr/sites/default/files/Facebook%20brosura%20v2%20(2012)_0.pdf
NACIONALNI PORTAL ZA UČENJE NA DALJINU "NIKOLA TESLA"
MEDUZA - CARnetova usluga za distribuciju višemedijskih sadržaja
WORLD DIGITAL LIBRARY HOME
FILMOVI - MEĐUNARODNA BAZA FILMOVA
e-KNJIŽNICA (CARNET)
KORISNO ZA MATURANTE
NCVVO - nacionalni centar za vanjsko vrednovanje
http://www.ncvvo.hr/drzavnamatura/web/public/home
MOJA MATURA NET
SREDNJA HR.-MATURA
PRAVILNIK O POLAGANJU DRŽAVNE MATURE-MZOS
http://file:///C:/Users/Korisnik/Downloads/Pravilnik
KALENDAR ISPITA DRŽAVNE MATURE
http://dokumenti.ncvvo.hr/Dokumenti_centra/Pravilnici/Prijedlog_Kalendara
ISPITNI KATALOZI NCVVO
http://www.ncvvo.hr/drzavnamatura/web/public/katalozi2016
____________________________________________________________
KAKO PROCIJENITI KVALITETU INFORAMACIJA NA INTERNETU?
Procjena kvalitete informacija ovisi o potrebi svakog pojedinačnog korisnika kao i o prirodi informacije koja se traži.
Elementi procjene kvalitete:
1. definiranje svrhe (namjene) izvora (informacija)
2. procjena autorstva
3. točnost sadržaja
4. održavanje izvora
5. dostupnost izvora
6. organizacija informacija
7. uspoređivanje sa sličnim izvorima
8. procjena općeg dojma o kvaliteti izvora
9. određivanje korisničke skupine kojoj je izvor namijenjen
Izvor je autoritativan ako mu je autor stručnjak za određeno područje ili institucija koja je priznata u stručnim krugovima.
Podaci o autoru ili instituciji mogu nam pomoći pri procjeni kvalitete neke informacije:
...edu = obrazovne institucije
...gov = državne institucije
...mil = vojne institucije
...com = komercijalne institucije
...hr = Hrvatska
(Elektronički referentni izvori, Zdenka Sviben, KGZ)
_____________________________________________________________________________
ŠTO JE PLAKAT?
Na plakatu predstavljamo zadanu nam temu na jasan, privlačan i pregledan način. Izrazito bitne odrednice kojih se moramo pridržavati pri izradi plakata jesu:
Čitljivost
Preglednost
Originalnost
Čitljivost – tekst na plakatu mora biti sažet, nećemo ići u detalje, što ne znači da ih ne ćemo reći kada budemo predstavljali na plakatu. Nikako se ne smije dogoditi da pri izlaganju svoga plakata predstavimo samo ono što smo napisali na plakat. Mora biti pisan dovoljno velikim slovima da ih možemo pročitati s udaljenosti od barem dva metra. Dok naslov mora biti još veći i uočljiv svima koji obrate pozornost na plakat.
ČITLJIVOST uključuje veličinu i vrstu slova:
Preglednost – tema mora biti opisana ukratko, koristeći ključne riječi i ne previše teksta, do pet, šest kraćih rečenica. Kada učenik izlaže temu razradit ćete ključne napisane riječi/rečenice usmenim putem. Plakat moramo ukrasiti slikama, fotografijama, shemama, skicama.. Svakako je poželjno da učenik samostalno nešto nacrta, ali jasno da smije i nalijepiti neku sliku/fotografiju. Ne smije biti previše slika, ponekad je dovoljna i jedna, a ne smije ih biti više od pet (osima kao priroda zadane teme ne nalaže više). Poželjno bi bilo kada bi one bile podjednake veličine te nikako presitne.
Originalnost – svakako je poželjno da plakat bude svima dopadljiv. Nije dovoljno na papir samo napisati par rečenica. Treba obratiti pozornost na raspored teksta i slikovnoga materijala. Ne samo nabacati ih na papir, već skladno rasporediti. Okvir i rubovi trebaju biti usklađeni, treba pripaziti na udaljenost elemenata plakata od samoga ru
OSNOVNI ELEMENTI PLAKATA
CILJ IZRADE PLAKATA
FAZE U IZRADI PLAKATA
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |